loading...
دکتر مهدیانی
دکتر مهدیانی بازدید : 61 شنبه 04 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

جراحي زيبايي بيني چيست؟

جراحي زيبايي بيني (RIE-no-plas-tee) جراحي است که باعث تغيير شکل بيني مي شود. انگيزه جراحي زيبايي بيني ممکن است تغيير شکل بيني ، بهبود تنفس يا هر دو باشد. قسمت فوقاني ساختار بيني استخواني است و قسمت پايين آن غضروف است.

جراحي زيبايي بيني چقدر دردناک است؟

در حين جراحي بيهوشي انجام مي شود ، به اين معني که بيماران هنگام کار جراح "تحت" قرار مي گيرند. به همين منظور ، هيچ دردي در حين جراحي زيبايي بيني وجود ندارد.

آيا جراحي زيبايي بيني ارزش دارد؟

خوشبختانه ، براي يک کانديد مناسب ، جراحي زيبايي بيني که توسط جراح پلاستيک صورت باتجربه و واجد شرايط انجام مي شود ، مي تواند بيشتر اين نگراني ها را برطرف کند. جراحي زيبايي بيني مي تواند به طور قابل توجهي باعث افزايش عزت نفس و اعتماد به نفس در فرد شود و کيفيت زندگي بهتري به او بدهد.

جراحي زيبايي بيني – رينوپلاستي

چرا جراحي زيبايي بيني ناميده مي شود؟

"جراحي زيبايي بيني" ، مشتق شده از واژه هاي يوناني rhinos ("بيني") و plassey ("شکل دادن") جراحي است که براي دستيابي به دو نتيجه انجام مي شود: (1) براي بهبود عملکرد تنفس بيني و / يا (2) براي اصلاح زيبايي بيني.

چه عواملي باعث بزرگ شدن بيني مي شود؟

رينوفيما نوعي اختلال پوستي است که باعث بزرگ شدن و پياز بيني مي شود. بيني ممکن است قرمز ، متورم و تحريف شده به نظر برسد. اين بيماري زير نوع روزاسه است ، يک بيماري التهابي پوستي. برخي از افراد مبتلا به رينوفيما ممکن است علائم زيرگروههاي ديگر روزاسه را نيز تجربه کنند.

گرانترين عمل بيني چيست؟

چه نوع عمل بيني گران است؟ گرانترين جراحي هاي زيبايي بيني ، جراحي زيبايي بيني تجديد نظر ، سپتوپلاستي تجديد نظر بيني و برداشتن توربينات تجديد نظر است. اينها همه گرانتر از يک عمل ساده بيني هستند.

روش جراحي رينوپلاستي بسته

در روش جراحي بسته که در ساليان گذشته بيشتر رايج بود، جراح بدون بلند کردن بافت نرم روي بيني با برش هاي داخل بيني عمل جراحي را انجام مي داد. اگر بيمار خواستار تغييرات زياد و وجود جاي بخيه بر روي پوست حتي براي مدتي کوتاه نباشد، روش بسته گزينه مناسبي است.

مزايا و معايب آن

با انجام اين روش تورم بعد از عمل نسبت به رينوپلاستي باز کمتر است ولي دقت آن در اصلاح بعضي از عيوب بيني به خصوص نوک بيني از روش باز کمتر است.

روش جراحي رينوپلاستي باز

در روش جراحي زيبايي بيني باز بيني پوست روي بيني با برش در زير آن بلند شده در اين روش جراح با ديدي بهتر مي تواند تغييرات مورد نياز را روي بيني ايجاد کند. ولي نسبت به نوع بسته تورم بعد از عمل بيشتر است.

در حال حاضر روش مرسوم جراحي زيبائي بيني جراحي باز يا open Rhinoplasty است.

نکاتي در مورد جراحي باز رينوپلاستي

– نکاتي قبل از عمل

بهتر است قبل از انجام هر گونه عمل زيبايي به اين نکته توجه داشته باشيد که منظور از انجام عمل جراحي زيبايي بيني رسيدن به چهره اي متناسب و طبيعي مي باشد

در صورتي که بيمار از آلرژي فصلي، سينوزيت،اختلالات انعقادي، فشار خون،ديابت و ساير بيماري هاي فرض رنج مي برد، قبل از انجام اين عمل بايد جراح خود را مطلع سازد.

کشيدن سيگار نتايج منفي بدي روي همه جراحي هاي زيبائي و بخصوص جراحي زيبائي بيني دارد و بهتر است حداقل 2 ماه قبل از عمل کشيدن سيگار و قليان قطع شود.

در صورتي که فرد از قرص هاي جلوگيري از حاملگي، قرص هاي ويتامين E و يا قرص روغن ماهي استفاده مي کند بايد 3 هفته قبل از عمل دارو هاي فوق را قطع کند.

– نکاتي بعد از عمل

معمولا پس از جراحي رينوپلاستي، اسپلينت روي بيني قرار داده مي‌شود.

انتظار تورم و برخي از کبودي هاي اطراف چشم را داشته باشيد که نهايتا بعد از دو هفته رفع مي شود.

شکل نهايي بيني شما پس از بهبودي کامل مشخص مي شود بنابراين نگران اندک ورم آن نباشيد چرا که نهايتا تا شش ماه پس از عمل از بين خواهد رفت.

آيا عمل بيني بي خطر است؟

قبل از جراحي زيبايي بيني ، جراح بايد اطمينان حاصل کند که بيمار روش و خطرات و مزاياي آن را کاملاً درک مي کند. در حالي که جراحي زيبايي بيني يک روش ايمن است ، اما مهم است که جراحي توسط يک متخصص انجام شود.

آيا جراحي زيبايي بيني لبخند شما را تغيير مي دهد؟

جراحي زيبايي بيني مي تواند به طور بالقوه لبخند شما را تحت تأثير قرار دهد ، اما اين عارضه جانبي اغلب موقتي است و به سختي قابل درک است. در بسياري از موارد در دفتر نيوپورت بيچ ، تغيير در لبخند با تغييراتي در نوک همراه است.

محدوده سني ايده آل براي جراحي زيبايي بيني

در حالي که سن مناسب و مشخصي براي انجام جراحي بيني وجود ندارد ، بين 18 تا 40 سال يک محدوده ايده آل محسوب مي شود. در اين زمان شما از نظر جسمي و بالغي پيشرفت کرده ايد و مي توانيد کانديد مناسبي براي جراحي زيبايي بيني باشيد و پوست شما هنوز قابليت ارتجاع جواني را حفظ مي کند.

آيا عمل بيني دائمي است؟

نتايج جراحي زيبايي بيني دائمي است. گرچه اين بدان معني است که بيني جديد شما يک عمر در کنار شما خواهد بود ، اما انتخاب يک جراح زيبايي واجد شرايط که مي توانيد به شما اعتماد کند تا نتايج دلخواه شما را به دست آورد بسيار مهمتر است.

بهبودي بيني چقدر طول مي کشد؟

بازيابي بيني

بعد از عمل بيني ، افراد معمولاً براي هفته اول آتل بيني مي بندند. بعد از جراحي مي توانيد انتظار تورم و کمي کبودي در اطراف چشم را داشته باشيد که پس از روز سوم بهبود مي يابد. گرچه مي تواند تا دو هفته طول بکشد.

جذاب ترين فرم بيني چيست؟

زيبايي البته ذهني است ، اما يک بيني يوناني يا مستقيم به طور سنتي جذاب ترين شکل بيني در نظر گرفته مي شود.

برچسب ها بهبود تنفس ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 89
  • بازدید سال : 887
  • بازدید کلی : 3,454